הי. אני עומר, מנהל תחום דיגיטל ב-10 השנים האחרונות.
את הבלוג הקמתי כדי להנגיש מידע חיוני למי שעוסק בשיווק בכלל ושיווק דיגיטלי בפרט (ובואו נאמר את האמת, גם כדי לעשות לעצמי סדר בראש).
כשאני אומר "שיווק", למה אני מתכוון?
שיווק זה מדע – פסיכולוגיה התנהגותית, קוגנטיבית וביולוגית.
שיווק זה עקרונות, לא חוקים – זה עובד ועבד תמיד, וזה, לעומת זאת, לא עובד ולא יעבוד לעולם.
שיווק זה כן חוקים – חוקים של מדינות, חוקים ותנאי שימוש של חברות, רגולציות, אמנות ועוד כאבי ראש קריטיים שאסור להתעלם מהם.
שיווק זה טכנולוגיה ופוליטיקה – שתיהן משתנות לעיתים תכופות אבל רק אחת מהן באמת מתפתחת.
שיווק זה תיאוריה – כמו שאתם יכולים להבין מכל מה שכתבתי למעלה. אני אוהב תיאוריה.
שיווק זה ניסוי וטעייה, כי על אף שתיאוריה היא קריטית – למציאות יש לפעמים רצונות משלה, והם לא תמיד רציונליים.
הבלוג ישלב בין תיאוריה לפרקטיקה. שניהם חשובים לטעמי באותה המידה.
אעסוק כאן בדרכים שבהן המוח שלנו תופס ומעבד מידע. אבדוק איך אפשר להשפיע על אנשים (בדרכים שלא כוללות איומים) והאם יש בכלל הבדל בין שכנוע למניפולציה.
חשוב גם לדעת מה תכלס עובד ומה אסור לעשות, ואעשה מאמץ לפרסם פה טיפים חשובים מניסיוני ובעיקר מניסיונם של רבים וטובים ממני – בבלוג הזה אני עומד על כתפי ענקים. בכל מאמר תוכלו לראות הפניות לספרות החשובה בנושא (יש מאמרים רבים שיתמקדו בספר מסויים ובתובנות שלו), וכשרלוונטי אפנה אתכם גם לבלוגים המתעמקים עוד יותר באותם נושאים (רובם ככולם באנגלית, מה לעשות).
חשוב לי להבהיר שלא אתייחס כאן לעניינים טכניים שוטפים, כמו למשל השינויים ב-attribution window של פייסבוק או השינוי ב-match types של גוגל אדס, או, לצורך העניין, עוד פיצ'ר חדש ב-Claude. עם זאת, אם בכל זאת יהיה לחץ חברתי מתון או דרישה ספציפית, אעשה מאמצים להעלות פוסט על אותו עניין.
רוצים לשאול שאלה, לבקש בקשה, לעוץ עצה או להעיר הערה? תוכלו כאן.
מקווה שהבלוג הזה יסייע לכם כמו שהוא מסייע לי. נתראה.
© כל הזכויות שמורות למגזין השיווק הדיגיטלי 2025